/ Kontakt

Vi står klar
til at hjælpe

/ Kontakt hea
Hovednummer
+45 33 31 45 00
Personlig henvendelse hverdage kl. 9:00 - 12:00
/ Akut
VVS
+45 32 50 12 08
Kl. 16:00 - 9:00
El
+45 36 70 95 07
Kl. 16:00 - 9:00

Ofte stillede spørgsmål

Hvornår skal depositum og forudbetalt leje betales, når man indgår ny lejekontrakt?

Depositum og forudbetalt leje skal betales ved kontraktens indgåelse og senest 1 uge efter lejers modtagelse af kontrakten. Når der er betalt, returnerer udlejer den originale kontrakt behørigt underskrevet af udlejer.

Hvordan opsiges et lejemål?

Der er digital kommunikation med udlejer. Dette betyder, at f.eks. en opsigelse kan sendes til udlejers mail på info@hea.dk.

Må der holdes husdyr i lejemålet?

Husdyr, der er større end en kanariefugl er ikke tilladt. Dispensation kan dog i enkelte tilfælde gives.

Hvordan betales huslejen?

Huslejen betales månedsvis forud. Udlejer opkræver leje m.v. og lejer får tilsendt indbetalingskort. Udlejer opfordrer dog alle lejere til at tilmelde sig betalingsservice, således at utilsigtede og dyre restancer undgås, hvis lejer er bortrejst e.a.

Kan den forudbetalte leje bruges til lejebetaling i en opsigelsesperiode?

Ja, det kan den. Vær dog opmærksom på, at á conto varme opkrævninger skal betales som vanligt. Indbetalt depositum kan ikke anvendes til lejebetaling i opsigelsesperioden.

Hvornår afholdes fraflytningssyn for boliglejemål?

Som udgangspunkt skal et boliglejemål afleveres i kontraktmæssig stand 10 dage før lejemålet ophører. På det tidspunkt vil fraflytningssyn blive afholdt. Udlejer indkalder til dette med det i loven foreskrevne varsel.

Hvad gør jeg, hvis elevatoren ikke virker?

Alle vores elevatorer bliver serviceret af TK Elevator (Thyssen Krupp). Elevatorerne er tilknyttet en alarmcentral, som kan tilkaldes og derefter straks rykker ud.